Home » Yoga Challenge dag 7 Herstellend yoga

Yoga Challenge dag 7 Herstellend yoga

Leestijd: 2 minuten

Herstellend 1

Het is weer tijd voor een nieuwe Yoga Challenge, vandaag dus al voor de zevende keer. Deze Challenge wordt gegeven door Astrid van Zon en is herstellend yoga. Ze legt uit dat we langzaam zullen bewegen. Alles wordt rustend op de vloer gedaan, dit vond ik erg prettig.

Wil je weten waar dit over gaat? Klik hier voor de algemene inleiding

We beginnen de oefeningen met een makkelijke houding. Astrid vraagt of we op onze hielen willen komen zitten en als je ergens spanning voelt een kussen of blok te gebruiken. Daarna mag je de linkerhand op je buik plaatsen en de rechterhand op je hard en volgen er een aantal diepe in en uitademingen.

Ze vraagt ook om een intentie voor vandaag te bedenken. Zo had ik bedacht dat ik vandaag een aardig persoon wil zijn. Je plaatst dan je andere hand bij de hand die op je hart ligt en herhaalt die intentie. Daarna vouw je de handen open en kijk je ernaar alsof je de intentie kan zien. Op de inademing duw je hem de lucht in en uitademing breng je de handen naar de grond. Dit wordt weer een aantal keer herhaalt. Ook mag je de vingers in elkaar doen en boven je hoofd uitrekken en daarna voor je uit waarbij je de rug bolt.

inademen

De oefeningen

Hierna mag je op handen en knieën staan waarbij je ieder been even naar achter uitstrekt om daarna in Kindhouding te komen. Dan gaan we een plekje zoeken bij een muur. Je legt wat kussens bij de muur en gaat daar bovenop zitten. Daarna draai je vanuit daar je benen tegen de muur aan. Kussen onder je hoofd en relaxen maar. Eerst met beide handen op de buik zodat je de ademhaling goed kunt voelen. Daarna met je handen naast je voor totale ontspanning. We blijven een tijdje in deze houding liggen.

Daarna gaan we door naar een draai. Je brengt eerst je knieën naar de borst en draait daarna met beiden knieën naar links. Overal waar je ruimte en spanning voelt mag je een kussen plaatsen. Zo blijven we weer even liggen. Daarna draai je terug en geef je jezelf een knuffel en kom je met je gezicht naar je knieën. Daarna ontspan je weer en voel je hoe je wervelkolom zich weer herstelt. De andere kant op dezelfde manier.

Dan is het tijd voor de eindontspanning. Je mag het op de vloer doen zoals eigenlijk tot nu toe iedere keer gedaan is. Maar Astrid nodigt je uit om je knieën op een stoel te leggen, kussen onder je hoofd en iets om je ogen mee te bedekken zodat je niet gestoord wordt. Normaal blijf ik zo nog wel vijf minuten liggen maar ik heb de hele sessie gemerkt dat ik niet zo gefocust was als andere keren. Dus deze keer was het misschien 1 à 2 minuten.

 

Klik hier voor meer cursussen van Happy with yoga

Deel dit artikel op social media

Plaats een reactie