Yoga Challenge dag 2 Surya Namaskara A

Leestijd: 2 minuten

Surya Namaskara A

Vandaag heb ik de Yoga Challenge dag 2 van One Yoga gedaan, deze keer Surya Namaskara A wat staat voor de Zonnegroet. Wederom van Akari Tumara. Ik merk dat haar stem heel kalmerend is en je vergeet snel de dagelijkse sleur. Ze neemt je mee naar een prettige houding en wat in en uitademhalingen. Ze heeft het over een inademing naar de aarde en een uitademing naar de lucht. Dit wordt weer gevolgd door een reeks “Ohm” klanken om je hart te openen.

Benieuwd waar deze blog nou eigenlijk over gaat? Klik hier voor de algemene inleiding

Hierna komt er weer een reeks inademingen waarbij je zittend op je knieën en handen je rug holt en een uitademing waarbij je je rug bolt. Vanuit daar ga je naar een plankpositie en loop je met je voeten naar je handen. Zo sta je als het ware dubbelgevouwen. Als je flexibele hamstrings hebt, kun je deze pose met gestrekte benen doen. Als dit niet het geval is mag je de knieën buigen.

Zonnegroet

Na deze oefeningen wordt er weer een zonnegroet gedaan. Je staat met je voeten op heupbreedte en ademt in. Op deze inademing gooi je de handen in de lucht en voeg je ze samen boven je hoofd, gestrekt. Op de uitademing buig je voorover (met een rechte rug) en plaats je de handen naast je voeten. Als je inademt kom je een stukje omhoog en kijk je omhoog, vingertoppen raken de grond. Daarna adem je weer uit en buig je weer voorover. Bij de volgende inademing breng je de handen weer omhoog zoals in het begin. En op de uitademing breng je de handen naar je hart. Hier adem je een aantal keer door.

 

30 days challenge upward facing dog Deze reeks houdingen worden weer herhaalt. Op een gegeven moment komt er tussendoor een nieuwe houding bij. Vanuit de voorwaartse buiging stap je met één voet naar achter en kom je in plankpositie. Waarna je de tenen op de grond houd, je benen van de grond en maak je een soort Cobra maar dan boven de grond. Dit wordt de opwaartse hond genoemd. Dit vergt wat van je buikspieren. Al deze houdingen worden weer een aantal keer herhaalt en zijn fysiek redelijk inspannent.

Eindontspanning

Tot slot mag je weer in de lijkhouding gaan liggen, op je rug. Ze vertelt wederom waar je focus naartoe gaat en je laat je hele lichaam ontspannen. Het is normaal gesproken de bedoeling dat ze je er ook weer uithaalt maar ik was in slaap gevallen. Dit half uurtje Yoga van Yoga Challenge dag 2 van One Yoga was heerlijk ontspannend.

 

Online yoga cursus

Wil je ook beginnen met Yoga?

Het kan bij Happy with Yoga. Klik op de knop hieronder.

Klik hier voor meer cursussen van Happy with yoga

Deel dit artikel op social media

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is protected !!