Spiermassa Protocol Mannen Review

Leestijd: 5 minuten

Je bent al jaren bezig in de sportschool om dat mooie gespierde lichaam te trainen, maar je komt geen stap verder? Of wil je aan krachttraining beginnen en zoek je een goed programma, met een snel resultaat? Dan ben je waarschijnlijk het Spiermassa Protocol Mannen van de Droog Trainen Academie tegengekomen. In deze review vertellen we je waar het protocol uit bestaat en of je krijgt waar je zo op hoopt, een gespierd lichaam dat het waard is om te laten zien.

Cutten en bulken

SpiermassaSpiermassa opbouwen is moeilijker dan het lijkt. Het is een lang proces met veel werk en uren in de sportschool. Spiermassa bouw je op door de afwisseling van cutten en bulken. Bij cutten, of droog trainen, geef je je lichaam een calorie-tekort, waardoor je het vetpercentage verlaagt en je spieren zichtbaar worden. Bij bulken zorg je voor een calorie-overschot. De extra calorieën uit eiwitten en koolhydraten herstellen de beschadigingen die je spieren oplopen tijdens het trainen en geven energie om extra spiermassa te maken. Hoe dat werkt, lees je in ons artikel Spiermassa opbouwen.

Voor wie is dit protocol

Het Spiermassa Protocol Mannen is gericht op het creëren van spiermassa bij mannen. Je leert op effectief te bulken. Is je doel je vetpercentage verlagen, lees dan onze review over het Droog Trainen Protocol van de Droog Trainen Academie. Het Spiermassa Protocol is een intensief trainingsprogramma en dieet. Het vraagt veel doorzettingsvermogen en motivatie, je moet immers je levensstijl volledig aanpassen aan je doel. Heb je daar geen zin in, dan is dit protocol niet voor jou. Daarnaast zijn er een paar richtlijnen voor wie dit protocol kan doen. Ben je een beginner, dan mag je vetpercentage niet hoger dan 20% zijn. Ben je een ervaren krachttrainer, dan moet je vetpercentage 10% of lager zijn. Voldoe je hier niet aan doe dan eerst het Droog Trainen Protocol.

Wie zijn de Droog Trainen Academie

De oprichters van de Droog Trainen Academie zijn Henry en Rinus. Ondanks dat ze niet met hun volledige naam op de website vermeld staan, schromen ze niet hun lichaam te tonen en hun eigen resultaten met het programma te bespreken. Ze hebben de academie in 2013 opgericht en in die jaren een vaste groep volgers gekregen die met hun methode goede resultaten hebben behaald. Rinus en Henry leren je met het Spiermassa Protocol hoe je op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier spiermassa opbouwt, zonder dat er teveel vet aankomt.

Wat krijg je thuis

Spiermassa Protocol MannenNa de bestelling krijg je direct een e-mail met inloggegevens zodat je alle materialen direct kunt downloaden en gebruiken op je mobiel of tablet. Het protocol bestaat uit een aantal onderdelen.

Het Theorieboek

Hierin vind je alle informatie over de juiste training, welke voeding en supplementen het beste zijn en hoe je je lifestyle kan veranderen. Ook geven ze je een aantal oplossingen voor als je spiermassa niet snel genoeg opbouwt.

Het Praktijk plan

Dit is een stappenplan waarin het proces wordt uitgelegd. Je volgt dit plan stap-voor-stap op voor een maximale spiergroei. Je krijgt praktische informatie over de trainingen, het meten van je progressie en aanpassingen die je kan maken voor meer vooruitgang.

Drie Trainingsschema’s

Je krijgt een trainingsschema voor 12 weken voor 3, 4 of 5 dagen trainen. Alle oefeningen worden je aangereikt, hoeveel sets en herhalingen, welke rusttijden en de progressieve opbouw staan in het schema, daar hoef je niet over na te denken.

De macrocalculator

Je krijgt een excelbestand waarmee je de startvoorwaarden van jouw persoonlijke voedingsplan berekent. Zo weet je hoeveel calorieën je moet eten en hoe je macronutriëntenverdeling moet zijn. Er zijn 2 verschillende calculatoren, een standaard en een voor hardgainers.

Objectief Progressie meten

Dit is een e-boek met informatie over hoe je jouw progressie meet, inclusief progressietabel die je zelf kan invullen met jouw metingen.

Een Facebook community

In deze groep heeft veel actieve leden, die je kunnen helpen en motiveren als het even niet zo lekker gaat. Ook Henry en Rinus zijn er actief en beantwoorden er je vragen.

Krijg je wat wordt belooft

Spiermassa ProtocolHet protocol is gedegen in elkaar gezet. De informatie is meer dan voldoende om zelf aan de slag te kunnen. Het stappenplan is makkelijk te volgen, duidelijk en overzichtelijk. Doordat je de theorie hebt gelezen, weet je waar je mee bezig bent en leer je zelf de juiste aanpassingen te doen. De schema’s geven je een goede basis waarmee je zeker je doel bereikt en als het niet lukt, dan zijn de mannen daar met oplossingen en aanpassingen. Dat je met dit protocol spiermassa kweekt, is dan ook een open deur. Zoals Henry en Rinus zelf zeggen, de basis is hard, effectief en slim trainen, iets waar je met dit protocol niet onderuit komt. Daarnaast blijf je flexibel diëten, zodat je ook nog ruimte hebt voor de leuke dingen in het leven. Dat houd je gemotiveerd en positief.

Meningen van andere protocollers

Op het net zochten we naar reviews en meningen van andere protocollers. Er zijn verschillende reviews te vinden, maar ook op de website van de Droog Trainen Academie vind je ervaringen van cursisten. Daartussen vonden we geen ene negatieve ervaring. Ook op hun Facebookpagina en Instagram vind je enthousiaste volgers. Er is wel een ding wat al die enthousiastelingen gemeen hebben.

Je moet er wel wat voor doen

En dat is ervoor kiezen om hard te werken en veel tijd vrij te maken voor je doel. Ook al werk je met het Spiermassa Protocol, dan nog zul je een sterke motivatie en een hoge inzet moeten hebben, je moet immers je levensstijl grondig veranderen. Spiermassa kweken is geen gemakkelijke taak, maar met het protocol van de Droog Trainen Academie weet je zeker dat je op de meest efficiënte manier het maximale kan bereiken, zonder alle pleziertjes van het leven in de ijskast te moeten zetten.

Onze mening

Ben je gemotiveerd en durf je de uitdaging aan om dit protocol te integreren in je leven en zo letterlijk gespierder in je vel te zitten, dan is de 47 euro die je ervoor neerlegt echt een schijntje. Het protocol is uitgebreid en je hebt het levenslang in je broekzak zitten, zodat je hem oneindig vaak kan gebruiken en teruglezen. Na het 12 weken schema van Henry en Rinus heb je alle kennis op zak om op eigen kracht verder te gaan. Maar er zijn een paar minpunten waar je naar onze mening rekening mee moet houden als je dit programma koopt. Ten eerste kun je niet zonder de sportschool. De trainingen zijn gebaseerd op de apparaten die je alleen in de sportschool vindt. Een abonnement komt dus bij de kosten.

Daarnaast is het voor beginners een must om met een personal trainer alle oefeningen een keer te doorlopen, zodat je zeker weet dat je ze goed uitvoert. Henry en Rinus hameren op een goed dieet en geven je daar allerlei handreikingen, maar er zitten bij het protocol geen recepten. Je moet dus zelf berekenen of je voldoende eiwitten, koolhydraten en macronutriënten binnen krijgt. Kun je hier mee leven en ben je gemotiveerd om nu echt dat gespierde droomlichaam te creëren waar je al jaren tevergeefs mee bezig bent, dan is het Spiermassa Protocol Mannen wat voor jou. Je koopt een gedegen, duidelijk en resultaat gericht programma, voor een gegarandeerd gespierd lichaam. Twijfel dus niet langer en schaf het Spiermassa Protocol Mannen nu aan.

Deel dit artikel op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Content is protected !!