Review Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

happy with yogaSta eens vaker stil bij de kleine dingen in het leven en haal meer uit je dag. Een kleine zonnestraal, een glimlach, een voorbij huppelende hond of een heerlijk ruikende bloem, soms kunnen kleine momenten een enorme impact hebben op je dagelijkse leven. Ga voor meer energie, zingeving en leer jezelf beter kennen met handige yogaoefeningen en mindfulness technieken. Door regelmatig stil te staan bij het heden, bijvoorbeeld door yogaoefeningen en meditatietechnieken, leer je om meer te ontspannen tijdens de dag en niet continue met je gedachten met een been in het verleden of toekomst te staan. Ervaar wat een yogacursus voor jou kan betekenen en probeer het zelf uit.

Even helemaal ontladen

Kom geheel tot rust en ervaar wat een yogacursus en mindfulness voor jou kan betekenen. Je hebt het wellicht niet altijd door, maar vaak doe je meer op een dag dan je door denkt. Van kleine activiteiten die je moet regelen, tot stressvolle momenten op het werk. Deze constante (en soms onbewuste) stress, kan een grote en negatieve impact hebben op je gemoedstoestand.

Stress zorgt ervoor dat je lichaam alert is, wat op sommige momenten uiteraard van belang is. Maar wanneer je niet in gevaar bent, en je hebt geen extra alertheid nodig, is het van belang dat je lichaam goed kan herstellen en uitrusten, en dat je jouw lichaam de rust biedt die het nodig heeft. Te veel stress heeft vervelende en soms zelfs langdurige klachten als gevolg. Zo kan het bijvoorbeeld lijden tot slaapproblemen, frustraties, woede of gevoelens van angst.

Yogaoefeningen kunnen verlichting bieden in de alle dagelijkse drukte van het moderne leven en eenvoudig je stress ontnemen. Doormiddel van mindfulness technieken, kun je leren om je stress beter los te laten, en leer je deze momenten beter herkennen en aanvoelen. Bescherm jezelf en je mentale gezondheid door zorgvuldig met stressvermindering bezig te zijn. Je zult al snel merken hoeveel positieve impact stressverminderingsoefeningen kunnen hebben op jouw dagelijkse gemoedstoestand.

Van meer kracht tot flexibiliteit tot mentale gezondheid

Mindfulness voor het dagelijkse levenTijdens de cursus Mindfulness voor het dagelijkse leven leer je om je lichaam te ontspannen. Dit klink wellicht erg eenvoudig, maar voor een volledig ontspannen lichaam te zorgen vergt soms meer oefening en moeite dan je denkt. Soms zijn je spieren en gewrichten zo gewend aan een bepaalde spanning en houding en is het lastig om dit los te laten en te veranderen. Echter, met de juiste technieken en training, kan iedereen leren ontspannen en werk je daarbij aan een betere flexibiliteit van je gehele lichaam.

Ook leer je met een yogacursus om bepaalde spiergroepen en kernspieren meer te trainen. Doormiddel van bepaalde oefeningen, leer je om specifiek bepaalde spieren te trainen, zonder ze te belasten. Door regelmatig aan yogaoefeningen te doen zal je al snel merken dat je meer kracht krijgt en een betere balans te bewaren.

Leer je ademhaling volledig onder controle te krijgen en te vertragen tijdens oefeningen. Geeft je longen de ruimte om te voluit te ademen en sta eens stil bij hoe dit nu daadwerkelijk voelt. Het kan rustgevend werken en zelfs bijdragen aan een verlaagde bloeddruk.

Gun je lichaam een goede houding

Je staat er wellicht niet vaak bij stil, maar je lichaam heeft heel wat te voorduren. Zo zit je regelmatig uren op de bank, aan het bureau of til je zware objecten. Zorg ervoor dat jouw lichaam dit aankan en werk aan een goed getraind postuur. Doormiddel van technieken en regelmatig op je postuur te letten, draag je eenvoudig bij aan een goede lichaamshouding en zit je al snel stukken beter in je vel.

Door middel van yogaoefeningen kun je jouw gewrichten trainen om een betere houding aan te nemen. Zo gebruik je tijdens de yogacursus je ruggengraatschijven op een juiste manier, en leer je op een zorgvuldige manier de spieren erom heen te trainen. Daarmee houd je de schijven keurig op zijn plek en blijven de schijven soepel. Met een goede lichaamshouding zorg je ervoor dat je lang fit en soepel blijft.

Geniet meer van de kleine dingen in het leven

yogacursusIedereen heeft wel eens last van wat grijzere en sombere dagen. Probeer om op dit soort momenten eens stil te staan waarom je verdrietig of neerslachtig bent. We mogen uiteraard altijd wel eens wat minder gelukkig zijn, maar wanneer dit te lang duurt of je je graag beter wilt voelen, zijn er tal van oplossingen.

Zo kun je bijvoorbeeld een goed boek uit de kast trekken, iets leuks ondernemen met je vrienden of familie, of aan de slag gaan met een yogacursus. Iedereen kan de cursus Mindfulness voor het dagelijkse leven doen, jong en oud, man en vrouw. Uit studies is gebleken dat mensen die regelmatig mediteren, en geregeld aan yogaoefeningen doen, over het algemeen een stuk gelukkiger zijn. Dit heeft te maken met het mindfulness component van yoga. Tijdens een yogacursus ben je namelijk in het ‘hier-en-nu’ en ben je volledig gefocust op wat jouw gevoelens op dit moment zijn en leer je problemen of klachten los te laten.

Door de cursus Mindfulness voor het dagelijkse leven leer je ook om stil te staan bij kleine dingen in het leven, zoals geur, aanraking en geluid. Zo leer je bijvoorbeeld om door middel van ademhaling, je lucht door je longen te voelen stromen. Wellicht zijn de eerste pogingen nog wat lastig, je merkt bijvoorbeeld dat je snel je concentratie verliest of bepaalde spieren niet goed kunt ontspannen, maar al snel leer je je lichaam steeds beter kennen en leer je de basistechnieken van yoga uitstekend beheersen.

Ervaar het zelf!

Ervaar zelf wat Mindfulness voor het dagelijkse leven voor jou kan betekenen en probeer het uit. Veel mensen ervaren na een aantal yogalessen al snel resultaat. Zo helpt het bij veel mensen bij een betere nachtrust en het sneller herstel van stress. Ook geven mensen aan dat door regelmatig aan yogaoefeningen te doen, ze vaker stil zijn bij de kleine dingen in het leven en ze dit steeds vaker blijken te doen.

Binnen de kortste keren zit je heerlijk in je vel en sta je stil bij al het mooie wat er in je omgeving gebeurt. Kort om, genoeg redenen om eens wat vaker te ontspannen en stil te staan bij je mentale gezondheid. Iedereen ervaart een yogacursus op zijn eigen manier. Ontdek wat het voor jou kan betekenen en leer jezelf op een nieuwe manier kennen.


Ervaringen van mensen die dit product kochten
Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga
Gemiddelde waardering:  
 6 reviews
Geschreven door Debora voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Heel fijn om te doen, heel veel bijgeleerd!

Geschreven door Indra voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Ik vond het een fijne cursus, ik wist niet wat ik kon verwachten van een digitale mindfullness cursus, maar het is mij goed bevallen!

Geschreven door Jeroen voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Zeer goede cursus, waardevol in ons hectisch leven!

Geschreven door Farida voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Het maakt mij rustig, fijne meditaties, ik ga er zeker mee door!

Geschreven door Zoë voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Mooie oefeningen die ik zeker blijf doen!

Geschreven door Anouk voor Mindfulness voor het dagelijkse leven – Feel Happy with Yoga

Het was fantastisch om mee te doen met deze cursus