Review Perfect Slapen in 7 Stappen boek

Hoe val je zonder moeite in slaap? En wat kun je nog proberen als je alles al geprobeerd hebt en nog steeds niet in slaap kunt vallen? Voor al deze vragen kun je terecht bij het nieuwe boek ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’. In 7 stappen leer je om je jouw slaapprobleem voor eens en voor altijd hardnekkig aan te pakken.

In slechts 7 stappen, leer je om met jouw slaapprobleem om te gaan en zorg je ervoor dat jouw slaapprobleem verleden tijd wordt. Laat jouw sociale en werkende leven niet langer meer beïnvloeden en grijp de kans om er zo snel mogelijk van af te komen. In het boek worden veel voorkomende slaapgewoontes behandeld die veel mensen vaak onbewust hebben en wellicht onschuldiger lijken dan ze zijn. Het boek neemt je stap-voor-stap door de methode en zorgt ervoor dat je binnen de kortste keren weer heerlijk kunt slapen.

Wordt weer uitgerust wakker

perfect slapenEr is niets zo vervelend als steeds maar niet in slaap kunnen vallen. Soms lig je uren te piekeren en hoe langer dit lijkt te duren, hoe meer gefrustreerd je lijkt te raken. De volgende ochtend word je niet volledig uitgerust wakker en beïnvloedt het slaapgebrek de rest van je dag je humeur.

Hoe vaker je last van hebt van slapeloze nachten, hoe erger het probleem lijkt te worden. Je verliest vertrouwen in jezelf en vraagt je af of het ooit nog wel eens goed komt. Zorg er echter voor dat jouw slaapproblemen geen deel uit gaan maken van jouw identiteit. Veel mensen gaan zich namelijk verschuilen in het maar niet kunnen slapen en accepteren dit als een blijvend probleem. In het nieuwe boek ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’ leer je dit te voorkomen en verhelpen. Door middel van tal van waardevolle tips en aanbevelingen ontdek je een nieuwe manier van slapen en zorg je ervoor dat je meer uit jezelf kunt halen.

Zo leer in dit boek om over je ‘slaapangst’ heen te stappen en voor altijd af te rekenen met angst, spanning en malende gedachten, en in plaats daarvan met een glimlach in slaap te vallen. Je leert om gemakkelijker in slaap te vallen en dieper en effectiever te slapen. Een betere nachtrust zal snel bijdragen aan meer energie en meer levenslust. Door bewust met deze methode bezig te zijn merk je al na enkele nachten vooruitgang en slaap je binnen de kortste keren weer als een roos. Probeer de methode zelf en ervaar ook hoe jij weer heerlijk uitgerust wakker kunt worden.

Trek voortijdig aan de bel

Veel mensen blijven te lang doorlopen met hun slapeloosheid en andere halen juist het onderste uit de kan om ervan af te komen. Beide manieren vormen niet de juiste aanpak. Door je slaapprobleem te negeren, of te veel onzinnige en gekke oplossingen te proberen, maak je het probleem maar erger.

Wanneer je te lang met klachten blijft lopen, zal je op den duur last krijgen van klachten zoals prikkelbaarheid, minder goed kunnen presteren dan normaal, verminderde concentratie en tal van andere klachten. Dit wil je uiteraard voorkomen.

Met de 7 stappen methode leer je om op een effectieve en gezonde manier aan je slaapprobleem te werken. Slaapproblemen hebben vaak meerdere oorzaken en het oplossen van deze problemen is vaak een kwestie van verschillende verbeteringen en aanpassingen. Zo gaat de methode niet alleen in op je avondrituelen, maar is de methode gericht op de hele dag. De dingen die je overdacht doet hebben namelijk ook effect op het aanmaken van de juiste hormonen die van belang zijn bij een goede nachtrust. Zorg daarom ook dat je overdag zorgt voor een goede basis en ga bewust met het probleem om. Loop vooral niet te lang rond met je problemen en voorkom vervelende psychische of lichamelijke klachten.

Ontdek jouw biologische klok

slecht slapenDe hypothalamus, ook wel je ‘biologische klok, of biologische ritme’ is een klein orgaan in je hersenen, dat bij mensen met slaapproblemen is verstoord. Wanneer je volgens jouw biologische klok leeft, en je dus keurig in balans bent, voel je je slaperig in de avond en is je slaapvermogen tot het maximum.

Wanneer je biologische ritme verstoord is, bijvoorbeeld wanneer je vaak en langdurig achter elkaar niet goed slaapt, kan je lichaam de zogenaamde ‘slaapgolf’ niet meer zelf herstellen en laten groeien. In de Perfect slapen in 7 stappen methode wordt daarom nadrukkelijk ingegaan op hoe jij je unieke (en ideale) slaapritme (weer terug) kunt krijgen. Zo zijn de dingen die je in de ochtend doet bijvoorbeeld van uiterst belang voor het bepalen van je uiteindelijke biologische klok. En draagt een gezond en ‘slim ontbijten’ bij aan een optimale nachtrust. In het boek worden nog tal van andere manieren benoemd waarmee jij eenvoudig voor jouw biologische ritme kunt zorgen.

Je bent niet alleen

Hoewel je uiteindelijk zelf je slaapprobleem moet oplossen, sta je er niet alleen voor. Tal van andere mensen die voorheen kampte met ernstige slaapproblemen, slapen tegenwoordig weer als een roos. Het is dus geen onmogelijke opgave.

Het oplossen van je slaapproblemen begint bij de echte oorzaak van het probleem. Voor een effectief en langdurig succes is het van belang dat je afrekent met ‘slaapangst’, de juiste hormonen aanmaakt op het goede moment, en je biologische klok in balans wordt gebracht.

Maar bovenal zorgt de 7 stappen methode ervoor dat je gerust wordt gesteld. Iedereen kan van zijn of haar slaapproblemen afkomen. Dit hoeft geen lange fase van je leven te zijn en hoeft zeker je leven niet te beïnvloeden. Met de juiste begeleiding kan iedereen uiteindelijk weer rustig slapen.

Zorg dat jij hem ook op je nachtkastje hebt liggen

Perfect Slapen in 7 StappenHet boek ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’ is beschikbaar in zowel e-book (voor op je computer, tablet, e-reader of telefoon) als in hardcopy formaat. Met het boek naast je op je nachtkastje, zorg je ervoor dat je de technieken altijd bij de hand hebt, en lees je voordat je (heerlijk) gaat slapen, nog even de laatste tips en aanbevelingen.

Het boek is een echte eyeopener en zal je leven veranderen. Door middel van een praktische insteek, en ervaring uit de praktijk, leer je tal van handige tips die voor iedereen te gebruiken zijn. Het boek is geschreven door slaapdeskundige W. van der Klaauw, die door de jaren heen al vele mensen geholpen heeft aan een betere nachtrust.

Online maken al meer dan 10.000 lezers gebruik van de 7-stappen methode en levert de methode tal van positieve en enthousiaste reacties op. Veel van de tips en adviezen uit het boek kun je direct toepassen. Ander tips vergen wellicht wat meer training en aandacht, waarbij je wellicht je levensstijl aan zult moeten passen of ingewortelde gewoonten zult moeten veranderen. Uiteraard wordt er in het boek precies uitgelegd hoe je dit het handigst kunt aanpakken.

Er gaat niets boven een gezonde nachtrust. Wacht daarom niet langer en ervaar het zelf.


Ervaringen van mensen die dit boek kochten
Perfect Slapen in 7 Stappen
Gemiddelde waardering:  
 7 reviews
Geschreven door Christiaan voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Na weken slecht geslapen het boek aangeschaft. En nu al een paar nachten veel beter geslapen en overdag meer energie. Wat een wereld van verschil!

Geschreven door Yara voor Perfect Slapen in 7 Stappen

In dit boek stond precies beschreven hoe ik mijn ‘angst’ ervaart heb. En de technieken heb ik toegepast, super!!

Geschreven door Frank voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Twee weken geleden het boek gekocht en nu al resultaat!

Geschreven door Mirjam voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Ik heb nog steeds geen behoefte om overdag te slapen en dat is voor mij een graadmeter om te weten dat ik genoeg nachtrust heb gehad. Melatonine en andere zogenaamde slapertjes zijn in de vuilnisbak terecht gekomen.

Geschreven door Brechtje voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Na jarenlange slaapproblemen  ben ik niet meer gestrest om naar bed te gaan.

Geschreven door Jolanda voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Door het hele boek heen staan geweldige tips, die ik nog nergens anders had gehoord of gelezen.

Geschreven door Arend voor Perfect Slapen in 7 Stappen

Ik heb dit boek twee keer doorgelezen en slaap nu veel beter.