Low carb dieet

Er zijn verschillende Low Carb diëten. Twee diëten die je misschien wel kent zijn het Atkins dieet en het South Beach dieet. In de diëten worden koolhydraten zo veel mogelijk gemeden. Het Low Carb dieet, ook wel koolhydraatarm dieet genoemd, bestaat uit verschillende fasen en zal ervoor zorgen dat je binnen een korte tijd flink wat kilo’s kwijt kunt raken.

Wat mag je eten?

Low carb dieetHet dieet bestaat uit verschillende fasen. In de eerste fase zal je vooral kaas, vlees, eieren, vis, noten en groeten eten. Dit kan samengevoegd worden in speciale Low Carb recepten. Hoe langer het dieet duurt, hoe meer koolhydraten er tijdens het dieet toegevoegd zullen worden. Zo kan je denken aan volkoren producten en fruit. In de laatste fase zal je vooral merken dat er gestuurd wordt op een goede balans van koolhydraten. Daarnaast zal je leren hoe je op gewicht moet blijven.

Voordelen Low Carb dieet

Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van het volgen van een Low Carb dieet? Dankzij de Low Carb recepten zal je snel gewicht verliezen, doordat je zelf je eigen vet verbrand. Daarnaast zal er niet snel meer een gevoel van trek optreden. Een andere groot voordeel is het feit dat je je een stuk fitter zult voelen dankzij het dieet. Je zult geen gevoel van vermoeidheid meer ervaren. Daarnaast is er zelfs een verminderde kans op aandoeningen. Je kunt dan denken aan aandoeningen als diabetes of een te hoge bloeddruk. Maar ook de kans op migraine of een verhoogde cholesterol zal afnemen. De zogenoemde ‘eetbuien’ zullen niet meer voorkomen. Dankzij dit dieet en de recepten zal je lekker gevarieerd kunnen eten. Het zal voor nog meer levensgenot zorgen! Wanneer je op een verantwoorde manier af wilt vallen, doe je er goed aan om voor een Low Carb dieet te kiezen.

Wil je meer weten over het Low Carb (koolhydraatarm) dieet lees dan onze artikelen “Het koolhydraatarm dieet, feit of fabel?” en “Wat zijn goede koolhydraten“.

Koolhydraatarm 50 dagen programma

koolhydraat 50 dagen programma Afvallen zonder te sporten
Minder hongergevoel, de weekmenu’s bestaan uit 6 eetmomenten per dag. 3 maaltijden en 3 gezonde snacks.
De recepten zijn makkelijk, lekker en goedkoop.
Brood eten mag. De weekmenu’s bevatten af en toe een boterham, rijstewafel of plakje roggebrood.
Je lichaam komt niets tekort, waardoor je op een gezonde manier kunt afvallen.
Makkelijk aan te passen aan je gezin.

Tijdelijke aanbieding van € 136,- voor € 37,-


Ben je op zoek naar koolhydraatarme receptenboeken? Bekijk dan eens de vele receptenboeken hiervoor op bol.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *